Alla inlägg under maj 2008

Av Nathalie - 31 maj 2008 17:00

För en stund sedan så var jag och badade och jag kan lova att det var hur kallt som helst.När man hade hoppat ner gjorde det ont i hela huvudet men det förvånade mig att det var så mycket folk där.Innan vi åkte och badade var hela familjen i Sickla och kollade på avslutnings kläder till syrran och mig.För mig blev det en vit klännig som jag kan lova är hur fin som helst och så köpte jag också en svart klänning med lite dekorationer på och den hade jag tänkt att ha på mig på måndag i skolan.Det böev också ett par avslutnings skor och ett par flippflopp.TOPPEN faktiskt.

PUSS & KRAM

Av Nathalie - 31 maj 2008 12:13

Igår när jag och pappa åkte och fiskade så fick han napp på det första kastet.När det kom upp til ytan så såg det nästan ut som en plastpåse.När han sedan vevade in lite till så var det en jätte grön gädda med munnen öppen.Eftersom att det var en stor sten vid bryggan så försökte han att få upp den där pga att det var staket tunt bryggan.När gäddan var mitt på stenen så lossnade draget och gädda hoppade fram och till baka tills den till slut hoppade i vattnet igen.Det första jag tänkte på var att hoppa ner på stenen och ta tag i bakfenan men man vill ju inte bli biten.Efter kanske 15 minuter så fick pappa upp en fem centimeters liten fisk unge.Den var död eftersom att kroken hade gått rakt igenom.Pappa tänkte att man kunde ha den som fiskedrag men den lossnade på en gång när man kastede i den.Medans jag senare hade fastnat med draget i en stock så var det flera hundra små fiskar som hoppade upp ut vattnet och jag tror att dem gjorde det för att det kanske var någon gädda i närheten.Vi skla faktiskt till samma ställe idag igen och försöka.

PUSS & KRAM

Av Nathalie - 30 maj 2008 17:02

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Fick sluta en halv timme tidigare.

Vad gjorde du kl 8 i morse?
Mötte en kompis för att sedan gå till skolan.
Vad gjorde du för 15 minuter sedan?.
Var ute på balkongen och åt en kexchoklad.
Det sista du sa högt?
Jaja,hejdå.
Vad har du druckit idag?
cola,vatten,lemonad  och mjölk
Vad var det senaste du åt?
en mandarin.
Vad var det senaste du köpte?
Jag vet faktiskt inte.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Mörkbrun,var tvungen att kolla
Vad är det för väder hos dig just nu?
28+ grader och sol
Vad åt du för glass sist?
den nya calippo ananas
Sover du tungt?
JA !
Vad drömde du inatt?
Det har jag glömt.
Favoritlåt just nu?
            ???
Vad ser du om du tittar åt höger?
Ett fönster,några kartonger och en byrå.
Vad gör dig glad just nu?
Helg och fint väder.
Vad ska du göra härnäst?
Gå ut med grannarna.
Höger- eller vänsterhänt:
Höger
Humör just nu:
Glad
Favoritgodis:
Allt möjligt
Kläder just nu:
Svartvit tunika,tights och en kofta.
Musik just nu:
Någon musik på tv-
Hur många kuddar sover du med:
Två,eller det blir tre om man räknar med den jag har under fötterna.
Vad längtar du mest efter just nu?
Sommarlovet , all ledighet

Av Nathalie - 28 maj 2008 16:38

Snart så är det no prov,provet är på fredag och jag börjar bli riktigt närvös.Vi kommer att få göra det provet som andra har gjort som om prov,det är ganska konstigt.Idag på matten så delades alla i klassen in i grupper att jag blev typ med dem mest osmarta i klassen.En av dem var borta så jag fick jobba med ena bara.Medans hon satt och skrev sms så fick jag göra matte uppgifter och jag kan lova att dem är ganska svåra för precis alla i klassen.Jag fick tänka,skriva och läsa alla uppgifter.Den gruppen som får flest uppgifter rätt vinner och det är ingen chans för oss att vinna.Jag tycker mer om när flera stycken kan säga hur dem tänker så att man kanske sedan kommer fram till rätt svar.

PUSS & KRAM


Av Nathalie - 27 maj 2008 18:45

Så där så,nu var det färdig shoppat för idag.Det blev faktiskt inget men jag hittade ett par fina vita skor och sedan ett vitt linne med små blåa blommor på.Jag tror nog att jag ska köpa det fast då så vill jag ha ett par shorts till också.Jag kanske kan hitta någon fin kjol till istället.Det fanns också en vit klännign med rosor på hos Gina.

PUSS & KRAM


Av Nathalie - 27 maj 2008 15:08

Familjen ska snart iväg och kolla på skolavslutnings kläder tills om två veckor då det är skolavslutningen.Syrran säger att hälften av dem är skoldagar medans resten typ är röda dagar,en klassens dag och sedan så är några helg.Det är faktiskt ganska lite och jag kommer ihåg när man började i skolan igen i höstas då man tänkte att det var hur lång tis kvar som helst till nästa sommarlov.Jag måste byta byxor nu eftersom att om jag ska testa någon kjol så måste jag ha ett par byxor som man lätt kan ta  av.Just nu så sitter mina byxor jätte hårt i knävecken så att man knappt kan röra sig,det känns näste som att man går i en stål dräkt när man sätter på sig dem.

PUSS & KRAM


Av Nathalie - 26 maj 2008 17:09

kommer jag snart att få sparka på om en stund under en hel timma eftersom att det snart är fotbollsträning.Jag skulle faktiskt vilja vara hemma idag och göra mina läxor men det får jag göra på onsdag istället.Jag hinner inte att skriva så mycket mer nu pga av att jag måste göra mig i ordning.

PUSS & KRAM

Av Nathalie - 25 maj 2008 21:25

Eftersom att det är morsdag idag så fick mamma en blomma och en lott.det var typ rosa blommor som liknade hjärtan om man kanske gör om dem lite.Hon blev iallafall jätte glad =).Jag fick en kommentar av pappa nyss om när vi badadde och det blev årets första dopp.Det kunde inte vara mer en 12 grader och jag var den första i familjen som doppade mig i det kalla vattnet.Jag hade på mig en bikini och sedan en jätte stor t-shirt med texten: Nathalie,friends for ever.Jag fick den av C som går i klassen när jag fyllde år och mitt på så är det en liten bebis drake.Men jag ska hoppa ner i soffan nu och kolla på tv.

PUSS & KRAM

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards