Alla inlägg under april 2008

Av Nathalie - 30 april 2008 09:12

Idag så är det Valborgsmässoafton!Jag och familjen ska ner ikväll till den gamla vanliga som ligger lite mindre en fem minuter härifrån.Dit brukar dem flesta som jag känner också gå ner till.Där så kan man:

  • Köpa sockervadd/fika/godis
  • Kolla på brasan
  • Träffa vänner
  • Leka i klätterställningen

Så mycket mer finns det inte men det räcker för vi brukar inte stanna kvar så länge.Dem sista åren har brasorna varit väldigt små så dem brinner upp väldigt fort.I år så är brasan ganska bred men om man bara kunde slänga upp allt högre upp i stället skulle det bli en perfekt höjd.

Jag är ledig resten av veckan nu som känns toppen för så kan man bli lite utvilad som man inte har varit på länge.

PUSS & KRAM


Av Nathalie - 29 april 2008 16:35

Först så tyckte jag att den verkade tråkig tills man kom till slutet.Det var då jag blev jätte rädd och insåg att den faktiskt nös.

Av Nathalie - 29 april 2008 16:00

Idag så sprang alla från 6-9 sjöängsloppet.Dem tre första av killarna kommer att få en medalj och så är det precis likadant med tjejerna.Gissa vilken plats jag kom på,jag kom på 3 plats.Jag sprang hela loppet på 21.14 Nu är det inget jag skyller på men jag hade jätte mycket håll så jag gick nästan hälften av varvet.Den som kom först av tjejerna var en tjej från 6c,efter det kom E.B från klassen och så på tredje plats så kom jag.Den första av killarna var A från klassen.Alla i klass 6b verkar ha en väldigt pra kondination.Det som kommer att bli piningt är på skolavslutningen när alla vi får gå upp på den stora scenen och ta imot våra medaljer.Eller är det på skolavslutningen?Jaja,jag kommer iallafall att få en brons medalj.

PUSS & KRAM


Av Nathalie - 28 april 2008 16:27

Nu så har jag skavsår på mina hälar efter dem nya skorna.Det gör inte så ont nu men förut så fick jag vika ner sko kanterna pga av skoskaven.


Om en timme och en kvart så ska jag ner till fotbollsträningen och spela lite fotboll ''såklart''.Just nu så är det ett perfekt fotbolls väder,inte för soligt/varmt och inte för mulet/kallt.


Imorgon så ska alla från 6-9 springa sjöängsloppet som är 4.5 km.Hoppas bara att jag inte kommer sist,det vore lite pinsamt.Det kommer att vara en lärare som cyklar längst fram så att man typ ska springa fast dem flesta vet det redan.Under hela varvet så kommer det att vara några kontroller och där så ska man få en stämpel av en lärare så man kan inte fuska,ÅHH!Nej,jag bara skoja.Såklart att jag inte skulle fuska det vore inte ett dugg kul.

PUSS & KRAM

Av Nathalie - 27 april 2008 15:16

Var jätte hungrig och tog därför en skål med honungspuffar och mjölk.Vi hade precis varit och stor handlat så det fanns pringles chips i skafferiet.Mamma hade redan öppnat den lite så då passade jag på att smyg ta ett chips.När mamma sedan kom in i vardagsrummet så sa hon:

  • Om du tar chips får du inte lämna spår efter dig.

Då så svarade jag:

  • Men vadå? Jag har inte tagit chips.

Och då så svarar mamma:

  • Varför har du då chips i håret?

Snacka om att bli upptäckt,OJ !

PUSS & KRAM

Av Nathalie - 27 april 2008 11:29

Igår så var jag på skopunkten i Sickla och köpte ett par nya vår/sommar skor.Jag blev hel nöjd med det lilla köpet.Nu så köpte jag inte dem vita utan jag köpte dem svart som är lite finare.

TULSA


http://www.skopunkten.com/category.aspx?cat=9

Av Nathalie - 26 april 2008 18:41

Jag testade precis nyss ett spela där man ska sätta ut alla länder i Europa.Jag fick 93% procent och det tog 1.40.9 minuter för mig.I femman så hade vi prov på alla länder och så hade jag alla rätt!

PUSS & KRAM

http://www.spele.nl/game/topografie/landenvaneuropa.html


Av Nathalie - 26 april 2008 17:49

bara under den här månaden.Nu ser den lite mer vår aktig ut som passar just nu.Jag tycker först att bloggen är jätte fin men efter ett tag så tröttnar jag och vill byta.

PUSS & KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards