Alla inlägg under mars 2008

Av Nathalie - 31 mars 2008 19:35

Pappa och syrran åkte iväg för en stund sedan för att hämta mamma från jobbet.Samtidigt så passade jag på att ta en liten snabb dusch.Det var jätte skönt,såklart.

Idag i skolan så var det två tjejer som hade sett ett program och i det programmet så hade dem ett tips hur man känner sin egna andedräkt.

TIPS:

Slicka på din hand och lukta sedan på den efter 4 sekunder så vet du hur din andedräkt är.

Jag tror inte så mycket på det nu eftersom att jag testade nu när jag duschat så luktar det jätte gott så först nu så kom jag på att det kanske bara bror på hur ens hand luktar,HMM?

PUSS & KRAM

Av Nathalie - 31 mars 2008 16:55

Ingredienser:ca 10 stycken

100 g smör eller margarin

  • 2 1/2 dl vatten
  • 2 dl mjölk
  • 3 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  •  









                       Hur gör man?


    Smält smör eller margarin och låt svalna. Blanda vatten,mjölk,vetemjöl och bakpulver. Tillsätt matfettet. Grädda våfflor



    http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=5632



    Av Nathalie - 31 mars 2008 16:45

    Första skoladagen !

    Gud vad jobbigt det var att komma upp i morse.

    Det var nästan så att man kröp till skolan och somnade under lektionerna.

    Idag så var det bästisens första dag i en annan klass fast i samma skola.

    Såklart att vi har träffats eftersom att hon fortfarande har skåpet brevid mig och vi går på samma spanska men jag har iallafall saknat henne.

    Somtur var så fick jag bara två läxor idag,en matte läxa till nästa tisdag och en spanska läxa som är tills på onsdag den här veckan.

    Imorgon så får vi en engelska läxa och sen på fredag så ska vi redovisa på no lektionen om fiskar.

    Vi fick veta att nu på so så ska vi delas in i grupper och sedan så ska vi redovisa om en speciell  religion.Man fick skriva ner två namn på en lapp och det var dem två man ville vara med.

    Tänk om jag hamnar med en jätte då lig tjej och sen en stökig kille som inte gör någonting.

    Jaja,jag får väl se hur det  går.

    PUSS & KRAM



    Av Nathalie - 30 mars 2008 11:49

    Igår kväll så åt vi räkor,kräftor och sedan någon annat konstigt skaldjur.

    Det var jätte gott,fast jag har fortfarande en kräfta kvar för jag blev jätte mätt.Vi kollade på filmen ''Flood'' samtidigt.

    Filmen var bra i mitten men annars så var den inte så bra som jag trodde att den skulle vara.Jag blev lite besviken faktiskt.Jag fick kolla klart på den idag för att jag somnade men jag fattade inte ens slutet.

    Dem pratade jätte mycket om att en till våg skulle komma men sedan så slutade filmen,HMM?

    Jag kan inte kolla på den nu och se om jag fattar slutet för mamma och pappa är iväg och handlar samtidigt som dem lämnar filmen.

    Jag får väl fråga pappa om slutet sen,fast då får jag hoppas att han fattade vad slutet handlade om.

    Ska nog ta och spela ett alfapet på blip nu.

    PUSS & KRAM


    Av Nathalie - 29 mars 2008 16:10

    Idag vid klockan 9.00 så var det en tränings fotbollsmatch och jag tyckte faktiskt att det gick ganska bra.Jag har ju inte tränat på ganska länge häller eftersom att det har varit så mycket läxor.

    Vi förlorade med 3-0 ! :(

    Vi hade tyvärr bara åtta spelara först men sedan så fick vi låna två spelare från det andra laget och så hade vi tränaren i målet.


    När vi sedan kom hem och duschat och fixat oss så åkte vi iväg till Söder dit vi ska flytta.Vi gick omkring där i kanske en timme eller lite längre.Dem har kommit ganska långt på huset så vi stog och kollade vilka fönster vi ska ha.Lite längre  bort från huset så fanns det en affär som heter ''godislandet'' som vi gick in till och där så handlade familjen godis för 75 kronor.


    För en liten stund sedan sa var jag,syrran och bästisen nere på fotbollsplanen och spelade lite fotboll och basket.

    Det var hel kul tills dem kommer med en massa komentarer och försöker att ta bollen så mycket av mig så mycket så att dem välter mig till slut så jag drog hem.

    PUSS & KRAM


    Av Nathalie - 28 mars 2008 17:18

    Idag lite tidigare på dagen så var jag och familjen i Farst.

    Jag hade igentligen bara tänkt att köpa ett läppglans men i slutändan så blev det en brun tröja som är lite V-ringad.Jag blev faktiskt hel nöjd.

    Nu så ska jag väl gå ut med några grannar och så ska vi hitta på något.

    PUSS & KRAM

    Av Nathalie - 28 mars 2008 11:09

    Idag så är vädret nästan perfekt,nu vore det bara lite bättre om snön försvann också så att man kan gå med lite tunnare skor.

    Idag så ska jag,mamma,pappa och tvillingsyrran åka till Farsta och kolla lite.

    Jag ska nog köpa läppglans och sen så får jag väl se om jag hittar något annat nödvändigt.

    Jag skulle faktiskt vilja ha en ny väska men alla väskor som jag tycker är snygga är ganska dyra och jag vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst på en väska som jag bara har till skolan.

    Ha det bäst !

    PUSS & KRAM

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
              1 2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13 14 15 16
    17 18 19 20 21
    22
    23
    24 25 26 27 28 29 30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards